MITÓW KILKA NT. PARKINGU DOMEN W SERWISACH ZAROBKOWYCH

Parking domeny – czyli zakotwiczenie naszego adresu w serwisie stworzonym do tego celu – ma za zadanie przyniesienie Właścicielowi astronomicznych zarobków (Mit nr 1). Do zaparkowanej domeny jest przypisywana tematyczna strona wypełniona wieloma odnośnikami do zewnętrznych serwisów. Każdy parkujący zarabia (Mit nr 2), a im więcej zaparkowanych domen tym większe zarobki (Mit nr 3). Parking domeny jest zawsze opłacalny (Mit nr 4).

I teraz wyjaśnienia:

Mit 1. Obecnie naszym zdaniem nie opłaca się parkować. Zarobki przy parkowaniu domen zależne są od ilości kliknięć w dany link na przypisanej do naszej domeny stronie. Załóżmy, iż wybraliśmy najbardziej rozchwytywaną w danym czasie kategorię (nasza domena jest tematyczna) i linki są naprawdę opłacalne (krążą legendy, że za jedno kliknięcie banki płaciły po kilkanaście dolarów i więcej). Teraz musimy namówić 1000 różnych osób by kliknęło ten link, a my zainkasujemy uwaga… 2 dolary (minus udziały serwisu parkującego). Jeżeli nawet otrzymamy dolara, to żeby móc wypłacić pieniądze z serwisu musimy powtórzyć całą czynność 50 razy. Serwisy najczęściej wypłacają nagromadzone środki od pewnego pułapu. Mało tego… Tzw. kurs 1000 kliknięć jest zmienny w czasie. Raz może być droższy, raz tańszy. Od razu można sobie odpowiedzieć na pytanie – jaki będzie w naszym przypadku.

Mit 2. Niestety, gdy wybierzemy jedną z 99 na 100 kategorii, która jest mało dochodowa w danym czasie, nie zarobimy praktycznie nic.

Mit 3. Jeżeli uda się zarobić w przeciągu roku 6 dolarów na jednej domenie nie oznacza to, że na drugiej domenie zarobimy choćby dolara.

Mit 4. By parking domeny był opłacalny zarobki muszą przewyższać poniesione koszty. O ile sam parking często gęsto jest darmowy o tyle wykupienie i odnawianie domen już nie. Dla przykładu średni koszt odnowienia domeny z końcówką .pl wynosi około 50zł, co biorąc pod uwagę powyższe, stanowi jakieś 13 000 niezależnych kliknięć. Mało?

Co zatem warto uczynić jeśli już posiadamy domeny?

Jeżeli nie chcemy tworzyć własnej marki (sklep, blog, usługi), dzięki której zarobimy na sprzedaży czy reklamach warto się zastanowić nad odsprzedażą domeny na serwisach aukcyjnych. Jeśli myślimy, iż w przyszłości domena będzie znacznie więcej warta, należy zastanowić się nad najtańszą jej formą „przechowania”. Można ją przetransferować do serwisu taki jak nasz. Im więcej posiada się domen tym mniejsze są koszta ich utrzymania. Jeśli i to nas nie interesuje należy wziąć pod uwagę rezygnację z domeny gdyż po kilku latach można stwierdzić, iż utopiło się nie małe środki. Używania posiadanych domen do rozsyłania maili = spamu, nie polecamy!